اخبار ایران

مذاکرات گارد ایران سخت است، می گوید هیچ تردیدی برای جنگ با آمریکا ندارد

تهران، ایران - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه اعلام کرد که از جنگ احتمالی امریکا نمی ترسد و ادعا کرده است که آمریکا در سال های اخیر قدرت خود را از دست نداده است - آخرین بحث سخت از تهران در حال تشدید تنش های منطقه ای و بحران با واشنگتن.

سخنگوی گارد، ژنرال رامازان شریف گفت: "دشمن قدرتمندتر از قبل نیست."

تنش های بین واشنگتن و تهران اخیرا افزایش یافته است. امریکا در حال گسترش یک هواپیمای بدون سرنشین و بمب افکن های B-52 به خلیج فارس بر تهدید هنوز ناشناخته ای است که از تهران می گیرد. ایالات متحده همچنین قصد دارد تا 900 نیروی اضافی را به خاورمیانه ارسال کند و همچنان 600 متری دیگر را نیز به عنوان دهها هزار نفر دیگر نیز در سراسر منطقه پخش کند.

این بحران در سال گذشته میلادی در پی خروج رئیس جمهور دونالد تروپ از ایالات متحده از توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی است که فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران را در معرض لغو تحریم ها قرار داده است. واشنگتن پس از آن تحریم های جدیدی را علیه ایران تحمیل کرد و اقتصاد خود را به رکود کاهش داد.

Trump استدلال کرده است که این معامله به اندازه کافی توانایی ایران برای توسعه سلاح های هسته ای را نداشته و یا حمایت خود را از شبه نظامیان در خاورمیانه متوقف کرده است، زیرا ایالات متحده می گوید که این منطقه را بی ثبات سازد و همچنین مساله موشک های تهران را حل کند، پایگاه ها و اسرائیل.
شريف در سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت که "گارد" از "درگیر شدن در جنگ" پشتیبانی نمی کند در حالی که در عین حال "از وقوع جنگ نمی ترسد".

وی گفت: "ما آمادگی کافی برای دفاع از کشور داریم، افزود که ایران قدرت نظامی خود را در 30 سال گذشته افزایش داده است.
در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با پیشنهاد ژاپن برای مقابله با بحران، ظاهرا غیرمنتظره بود. او می گوید که ترامپ باید در مورد هر گونه مذاکره با ایران از طریق اقدامات و نه سخنان روشن کند.

Zarif در اواخر ماه دسامبر گفت: "Actions_not words_will نشان می دهد که آیا این یا نه

در روز دوشنبه در ژاپن، ترامپ گفت که تلاش دارد نخست وزیر شینزو آبه را برای برقراری ارتباط با ایران باز کند. "من اعتقاد دارم که ایران می خواهد صحبت کند و اگر آنها می خواهند صحبت کنند، ما هم صحبت خواهیم کرد."

ایران گفته است که در مذاکرات با واشنگتن پس از خروج ترامپ از معاهده هسته ای و تجدید تحریم ها علیه ایران علاقه ای ندارد. زریب در صدای جیر جیر خود نیز فشار اقتصادی Trump را بر ایران برای تنش های منطقه محکوم کرد.
با این حال، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، سخنان وزیر امور خارجه را با گفتن اینکه ایران قبل از تصمیم گیری در مورد پیشنهادات مذاکرات، «منتظر و ببیند» را تحسین کرد، رد کرد.

رسانه های ژاپنی گزارش کرده اند که آبه در ماه آینده به ایران سفر می کند. خبرگزاری Kyodo، با اشاره به منابع دولتی ناشناس، روز جمعه گفت که دیدار آبه در اواسط ماه ژوئن احتمالا خواهد بود. زارع در اوایل این ماه از توکیو بازدید کرد.

ایالات متحده همچنین ایران را متهم کرده است که در این ماه ربودهای حادثه ای را پشت سر بگذارد، از جمله اینکه مقامات ادعا می کنند خرابکاری از مخازن نفتی در ساحل امارات متحده عربی و یک موشک که در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد فرود آمد، حوثی ها یک رشته حملات هواپیماهای بدون سرنشین را هدف قرار دادند که عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

روزنامه ای که در دوبی مستقر در دولت قرار دارد، در روز سه شنبه سرمقاله روزنامه نگاری نادر را مورد انتقاد قرار داد.

قطعه خلیج فارس، به نقل از "بدون شک، آقای ظریف،" قطعه قطعه خلیج فارس، پیشنهاد اخیر خود برای تشکیل یک پیمان عدم تعهد با کشورهای عربی خلیج را رد کرد و گفت که این کشورها "معمول همسایگان" را نمی گیرند.

در این مقاله می گوید ایران "همچنان به سرنگونی دولت های عربی می کوشد، مأموران خود را به جاسوسی و خرابکاری می فرستد، با هدف گسترش هرج و مرج در کشورهای خلیج مانند بحرین و کویت و اخیرا از فجر و عربستان سعودی".

این روزنامه افزود: "هیچکس در این منطقه جنگی ندارد." "اما ایران باید به جای آن بر مشکلات داخلی غم انگیز خود تمرکز کند که نمی تواند با تداوم تحریم علیه کشورهای ما حل و فصل شود."
+ نوشته شده در سه شنبه 7 خرداد 1398ساعت 16:26 توسط نویسنده | | تعداد بازدید : 23

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]